fredag 15 juni 2012

Sjukskriven

Med risk för att helt knäcka min efterträdare gav jag upp idag! Jag förklarade för honom och min chef i början av veckan att jag var där på ren vilja och jag inte visste var den extra energin kom ifrån. Eftersom han skulle till Stockholm onsdag och torsdag bad jag att få jobba hemifrån på en överlämning. Jag fick mer skrivet och gjort på en dag än vad jag fått på flera veckor. Men personal sviker och helt plötsligt känns det som att vi inte har nog med personal. Tänk om detta varit mitt i sommaren säger chefen. Ja men faktum är att för några veckor sen så såg allt bra ut. Jag kan inte hjälpa att folk säger upp sig, ljuger och sjukskriver sig. Att jag sen skall försöka hålla en upplärning för någon som inte ens förstår sig på olika anställningsformer samtidigt som jag skall ta tag i problem som jag frågat om hjälp om sen i vintras etc etc..... Det håller inte!  

Ett planerat besök hos sjukgymnast i morse gjorde att jag i stort sett bröt ihop och det blev inget gjort där. Istället gick jag till vårdcentralen och blev sjukskriven i en månad. Det som stör mig mest av allt är att när jag gick till kontoret med sjukskrivningen hade inte chefen ens vett att prata med mig. Han satt i telefon med kollegan i Malmö men lyfte knappt blicken från dataskärmen trots att jag väntade i 5-10 min. Svagt! Riktigt svagt! Detta har bevisat att de verkligen inte bryr sig särskilt mycket om sin personal, varken på kontoret eller på fält. Jag har köpt mig lite tid och pengar vilket jag skall göra allt jag kan för att utnyttja till max!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar