tisdag 25 september 2012

Fånga ögonblicket

När jag såg Espen Fadnes i filmen Sense of Flying blev jag helt mållös. Base har jag hört talas om men wingsuit var nytt och det kommer så mycket frågor! Hur vågar han? Hur funkar det? Hur fort går det? Är han ingen spärr?

Jag har haft massor av spärrar och ifrågasätter. I helgen var jag med som klätterelev på en kurs och utsatte mig för saker jag aldrig gjort för nåt år sen. Var kanske inte helt bekväm i att hänga två personer i en standplats mitt på en vägg medans man ordnade med firningsrepet. Men som instruktören sa...är det nån gång vi ska göra det så är det när en massa kunnigt folk är med.

Jag fångade ögonblicket när jag faktiskt vågade falla på en kamsäkring utan topprepsbackup. Säkringskompisen satt i standplats några meter under. Kanske inte att jämföra med att kasta sig ut för en klippa utan någonting i 200 km/tim men man måste väl börja nånstans.

Titta på nedan film och försök få känslan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar