torsdag 4 oktober 2012

Nederlag...eller?

Börjar sakta halka in i en sån där period där jag tvivlar på allt jag gör och vem jag är.

Förra veckans möte med hopp om jobb kändes skakigt o nervöst eftersom jag inte visste vad som förväntades men jag skulle få chans att eventuellt jobba med något jag tycker är roligt och utvecklande. Igår fick jag dock beskedet att de inte var intresserade. Ägaren trodde inte jag skulle vara självgående nog och han har inte tiden att lägga ner.

Detta sved!

Jag hör alltid hur driven jag är och o hur duktigt och kunnig.... Jag tycker själv att jag är driven och har mål sen känner jag att jag måste få information från de som sitter på den för att kunna gå vidare. I alla de jobb jag nu sökt får jag ibland höra att jag är överkvalificerad...en bekant som är rekryterare har flera gånger sagt -Nej nej det jobbet vill inte du ha! Skall han få bestämma vad jag vill? Och när jag söker tjänster som jag verkligen vill ha så är jag underkvalificerad. Vad tusan ska jag göra?

Jag är kritisk till alla coacher man erbjuds genom arbetsförmedlingen och rekryteringsfirmor. Vad leder detta egentligen till? Jag har blivit coachad i jobbet under en lång tid och själv gått en grundläggande utbildning så jag kommer vara väldigt kritisk om jag går med på något sådant. Där emot om jag lyckas få en duktig som kan sätta sig in i min ansökan på ett bra sätt och är intresserad av mig så kan det nog funka.

I tisdags var jag på en starta eget dag vilket igen satte igång drömmarna om något eget. Jag skall se till att börja jobba på en marknadsplan men jag tror att jag är väldigt kritisk till mig själv och kan behöva hitta folk omkring mig som peppar och stöttar istället för att bara säga att jag kommer få slita ihjäl mig. Jag skulle vilja hitta nåt unikt att distribuera men hur skall jag göra det genom att inte ha råd att ta mig nånvart. Skulle så gärna vilja åka på nån outdoor fackmässa eller liknande.

Har du nåt tips? Vad saknar du i vardagen eller när du skall ut i naturen? Har du sett/hört om något som inte finns att tillgå i Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar