måndag 15 oktober 2012

Social missanpassning

Jag blev nästan rädd för mig själv i helgen när jag insåg att jag dömmer folk otroligt fort. Alltid har jag intalat mig själv att jag har så mycket tålamod och jag behandlar alla lika. Men....nä...så är det inte.

Det blev så otroligt påtagligt hur vissa människor bara inte har det där 'normala' sociala beteendet när det kom in en ny person i vår studiegrupp. Allt denne gjorde var bara så fel! O allt som kom ur munnen! T ex en övning vi skulle göra så gick vi en bit och sen ställde vi oss i gruppen...denne person gick 15 meter från gruppen o kollade på gräset o träden o... Jag har blivit rätt nära de andra deltagarna då vi har varit med längst och kan ha en ganska skämtsam jargong oss emellan utan att någon tar illa upp. Det var otroligt provocerande när jag och en annan står o 'skämtar' och jag blir anklagad för att kritisera den andra personen av denna nya människa. Vi kommer INTE dra jämnt och jag kan se hos de andra deltagarna att jag inte är ensam i att bli provocerad och störd i min kurs. Jag vill verkligen inte prata skit om någon eller låta mig brusa upp när jag vet att jag tillhör majoriteten av gruppen - jag vet bara inte hur jag ska lära mig ignorera utan att det märks.

Kursen handlar om ledarskap och företagande men jag vet vad jag kan och hur jag varit som ledare. Jag må inte varit perfekt men jag tänker inte låta denna människa gå in o kommentera. Hon kan leva i den fantasivärld hon satt o prata de om (helt of topic naturligtvis) så kan jag få jobba vidare på min affärsidé.

Sista dagen att söka till vårkurserna idag. Har nu sökt friluftskurser, foto och en kurs i improvisationsberättande. Får se vad det blir av det hele...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar